Wednesday, September 23, 2009

Ship Handling Effects Of Banks, Channels, and Shallow Water


A ship moving through shallow water experiences pronounced effects from the proximity of the nearby bottom. Similarly, a ship in a channel will be affected by the proximity of the sides of the channel. These effects can easily cause errors in piloting which lead to grounding. The effects are known as squat, bank cushion, and bank suction. They are more fully explained in texts on ship handling, but certain navigational aspects are discussed below.


Squat is caused by the interaction of the hull of the ship, the bottom, and the water between. As a ship moves through shallow water, some of the water it displaces rushes under the vessel to rise again at the stern. This causes a venturi effect, decreasing upward pressure on the hull. Squat makes the ship sink deeper in the water than normal and slows the vessel. The faster the ship moves through shallow water, the greater is this effect; groundings on both charted and uncharted shoals and rocks have occurred because of this phenomenon, when at reduced speed the ship could have safely cleared the dangers. When navigating in shallow water, the navigator must reduce speed to avoid squat. If bow and stern waves nearly perpendicular the direction of travel are noticed, and the vessel slows with no change in shaft speed, squat is occurring. Immediately slow the ship to counter it. Squatting occurs in deep water also, but is more pronounced and dangerous in shoal water. The large waves generated by a squatting ship also endanger shore facilities and other craft.

Bank cushion is the effect on a ship approaching a steep underwater bank at an oblique angle. As water is forced into the narrowing gap between the ship's bow and the shore, it tends to rise or pile up on the landward side, causing the ship to sheer away from the bank.

Bank suction occurs at the stern of a ship in a narrow channel. Water rushing past the ship on the landward side exerts less force than water on the opposite or open water side. This effect can actually be seen as a difference in draft readings from one side of the vessel to the other, and is similar to the venturi effect seen in squat. The stern of the ship is forced toward the bank. If the ship gets too close to the bank, it can be forced sideways into it. The same effect occurs between two vessels passing close to each other.

These effects increase as speed increases. Therefore, in shallow water and narrow channels, navigators should decrease speed tominimize these effects. Skilled pilots may use these effects to advantage in particular situations, but the average mariner's best choice is slow speed and careful attention to piloting.

3 comments:

Ice Dragon said...

Đang tìm nơi nhận ship hàng nội thành hà nội hay ship hàng nội thành tphcm. Nếu vậy bạn không cần phải đi tìm nữa. Hãy đến và sử dụng dịch vụ của chúng tôi.
Tại sao lại phải sử dụng dịch vụ của chúng tôi. Bởi vì chúng tôi có kinh nghiệm trong lĩnh vực này, chúng tôi làm việc theo 1 quy trình nghiêm ngặt. Ngoài 2 dịch vụ kể trên chúng tôi còn nhận gửi hàng đi đà nẵng, gửi hàng đi Hà Nội. Ngoài ra chúng tôi còn có các dịch bốc xếp hàng hóa cho thuê kho bãi, nếu bạn cần thuê kho ở trung tâm tphcm hãy sử dịch vụ cho thuê kho quận 10 của chúng tôi.

vận chuyển hàng hóa đi Đà Nẵng said...

Bài viết này khá chi tiết và rất hữu ích. Tôi đang cần tìm hiểu về sản phẩm này để phục vụ cho công việc. thanks!
Vận chuyển hàng đi đà nẵng
Dịch vụ vận chuyển hàng đi đà nẵng
Vận chuyển hàng hóa đi đà nẵng
Dịch vụ vận chuyển hàng hóa đi đà nẵng
Công ty vận chuyển hàng hóa đi đà nẵng
Công ty vận chuyển hàng đi đà nẵng
Công ty vận tải hàng đi đà nẵng
Công ty vận tải hàng hóa đi đà nẵng
Van chuyen hang di da nang
Dich vu van chuyen hang di da nang
Van chuyen hang hoa di da nang
Dich vu van chuyen hang hoa di da nang
Cong ty van chuyen hang hoa di da nang
Cong ty van chuyen hang di da nang
Cong ty van tai hang di da nang
Cong ty van tai hang hoa di da nang

Kisk Joko said...

Giám đốc đảm nhiệm Nghiên cứu CBRE tại Singapore và khu vực Đông Nam Á, Desmond Sim nhận định: “Hiện vẫn còn rộng rãi rào cản và hạn chế vận chuyển hàng ra Bắc Kạn mà những nước trong khối ASEAN cần phải vượt qua”. trước nhất là khả năng điều hành yếu kém của chanh xe di Thanh Hoa, nguồn cung nhộn nhịp có thể dẫn đến biến động giá thuê mặt bằng van chuyen hang di Bac Giang.

Điều này sẽ gây trì trệ hoặc thậm chí ngăn cản việc mở rộng của những nhà bán sỉ. Thứ 2 là việc thiếu nguồn lao động có tay nghề cao cũng là thách thức, mang thể gây chướng ngại trong việc vận tải hàng ra Hà Nội, chanh xe di Bac Ninhvận chuyển hàng hoá Cao Bằngdịch vụ vận chuyển đi Điện Biên Phủ và mở mang của những nhà cung cấp công nghiệp sở hữu trị giá cao.

Thứ ba là sự chênh lệch to về chuyên môn dich vu van chuyen hang hoa giữa các nước thành viên cũng tránh những tác động tích cực của đề xuất tự do hóa lao động ASEAN.

Cảm ơn bạn đa dạng nhé.